odszkodowanie po wypadku w pracy z PZU

Odszkodowanie po wypadku w pracy z PZU

Duża liczba pracowników posiada w Polsce ubezpieczenie grupowe w PZU lub w innych firmach ubezpieczeniowych. Polisy takie  mają stanowić zabezpieczenie po wypadku w pracy dla pracownika oraz jego rodziny.

Ponieważ duża liczba osób szuka porady- „W jaki sposób uzyskać odszkodowanie po wypadku w pracy z PZU”, zatem jako firma odszkodowawcza napisaliśmy kilka słów aby wyjaśnić to w praktyczny sposób.

Co zrobić aby uzyskać odszkodowanie po wypadku w pracy z PZU

  1. Odbierz protokół powypadkowy z zakładu pracy;
  2. Weź z kadr Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU);
  3. Zgromadź całą dokumentację medyczną;
  4. Złóż wniosek do ubezpieczalni;
  5. Czekaj na decyzję ubezpieczyciela;

Protokół powypadkowy

Protokół powypadkowy, potwierdza wystąpienie zdarzenia, zawiera dokładany opis okoliczności, zeznania świadków bezpośrednie i pośrednie przyczyny wypadku i następstwa dla osoby poszkodowanej.

Czytaj więcej: Protokół powypadkowy a odszkodowanie

Ogólne Warunki Ubezpieczenia (OWU)

Po zwarciu ubezpieczenia grupowego pracownik otrzymuje potwierdzenie uczestnictwa w programie wraz z jego zakresem- zazwyczaj w postaci tabelki. Natomiast szczegółowe zapisy prawne kontraktu ubezpieczeniowego zawartego pomiędzy Pracodawcą a Ubezpieczycielem znajdują się w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia tzw. „OWU”. Znajdują się w kadrach przedsiębiorstwa lub u osoby zajmującej się ubezpieczeniem grupowym w zakładzie pracy.

Różnice w OWU

Należy zwrócić uwagę, iż warunki ogólne znajdujące się na stronie ubezpieczyciela niekoniecznie muszą odnosić się do naszej polisy – nawet jeżeli ubezpieczenie na stronie ubezpieczalni nazywa się tak samo. Po pierwsze nasza firma mogła wynegocjować inne warunki niż standardowe, a ponadto jeżeli ubezpieczenie grupowe było zawierane kilka lat temu to obecne OWU mogą być już zupełnie inne. Zatem należy podkreślić w kadrach, że zależy nam na warunkach posiadanego przez nas ubezpieczenia.

Dokumentacja medyczna

Dokumentacja medyczna jest podstawą do określenia wysokości odszkodowania jakie nam przysługuje. Zbieramy całą dokumentację medyczną- ze szpitala, od lekarzy z poradni, wszystkie wyniki badań i prześwietleń, kończąc na dokumencie zakończenia leczenia. Na ich podstawie towarzystwo określi wielkość uszczerbku na zdrowiu, a co za tym idzie- wysokość należnego nam odszkodowania.

Złożenie wniosku do ubezpieczalni-

odszkodowanie po wypadku w pracy z PZU

Zazwyczaj polisa ubezpieczenia grupowego to kilka niezależnych umów. Może się zatem zdarzyć, iż powinniśmy wnioskować o odszkodowanie z kilku niezależnych tytułów. Np. za uszczerbek na zdrowiu, dodatkowo za pobyt w szpitalu, za operację chirurgiczną itp.- w zależności od posiadanego ubezpieczenia.

Decyzja ubezpieczyciela

Jeżeli nie zgadzamy się z decyzją towarzystwa, możemy złożyć odwołanie. W jaki sposób powinniśmy je złożyć jest każdorazowo opisane w otrzymanej decyzji. Jeżeli nasze odwołanie od decyzji ubezpieczyciela nie przyniosło oczekiwanych rezultatów, to możemy wystąpić na drogę sądową.

Czytaj więcej: Sprawa sądowa po wypadku

Odszkodowanie z innych źródeł

Pamiętajmy iż zdrowie i życie nie ma ceny, zatem po wypadku w pracy możemy się starać także o odszkodowanie z innych źródeł czyli:

Zapraszamy do kontaktu. Zespół Advoco.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *